Юридичні послуги при ДТП

Юридичні послуги при дорожньо-транспортній пригоді.

Надаємо комплексні кваліфіковані послуги:

  • виїзд адвоката до Клієнта на місце скоєння ДТП;
  • ознайомлення з матеріалами справи та вироблення стратегії дій для захисту інтересів Клієнта;
  • підготовка та направлення адвокатських запитів у відповідні органи, та/або до учасників ДТП (за необхідності) для отримання необхідної інформації з метою захисту інтересів Клієнта;
  • участь адвоката у судовому засіданні у справі Клієнта;
  • оскарження протоколу про адміністративне правопорушення в суді першої інстанції;
  • оскарження протоколу про адміністративне правопорушення в суді апеляційної інстанції;

Що робити при ДТП?

Серед усіх справ про адміністративні правопорушення, які надходять до місцевих загальних судів, справи по ст. 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) залишаються самими розповсюдженими.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою (у випадку ст. 124 КУпАП – інспектором національної поліції). Протокол складається у двох примірниках.

У протоколі про адміністративне правопорушення мають бути зазначені:

  1. дата і місце його складання;
  2. посада, прізвище та по батькові особи, яка склала протокол;
  3. відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення);
  4. місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
  5. прізвище, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є;
  6. пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
  7. інші відомості необхідні для вирішення справи.

Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також має бути зазначено в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності ( ст.256 КУпАП). Дана норма є імперативною, тому даний перелік даних є обов’язковим для відображення в протоколі. Недотримання чого, веде до повернення матеріалів справи для належного оформлення.
Відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі» № 1395, до протоколу про адміністративне правопорушення додається:

  1. схема місця ДТП, яку підписують учасники ДТП та поліцейський;
  2. пояснення учасників пригоди та свідків (у разі їх наявності);
  3. показання технічних приладів (у разі їх наявності);
  4. показання засобів фото- та/або відеоспостереження (у разі їх наявності);
  5. інші матеріали, які необхідні для прийняття рішення у справі.

В порушення вказаних вимог при розгляді судом справи про адміністративне правопорушення, суд повертає справу до уповноваженого на те органу для усунення недоліків та належного оформлення. Що в свою чергу може призвести до закінчення строків накладення адміністративного стягнення, передбачених ст. 38 КУпАП.
Варто зазначити, що на практиці, часто трапляється так, що справу в суді судді розглядають за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, при цьому в матеріалах справ не було даних про її сповіщення належним чином про дату та місце судового засідання. Це є грубим, але досить поширеним порушенням КУпАП. Тільки судова повістка є належним способом повідомлення, оскільки лише повістка містить інформацію про ім’я особи яка притягається до адмінвідповідальності, адресу суду, номер та назву справи, зал судового засідання, прізвище, ім’я, по-батькові судді, у з яких причин притягається до відповідальності, тощо.
Під час винесення судового рішення суди, в порушення вимог ст. 280 КУпАП, не завжди повно з’ясовують фактичні обставини справи та не наведені пояснення осіб, що притягаються до адмінвідповідальності. Варто наголосити, що особа вважається невинуватою, а справа підлягає закриттю у випадку відсутності події та складу адміністративного правопорушення.
Відповідальність за ст. 124 КпАП настає в тому разі, коли внаслідок порушення правил дорожнього руху, було пошкоджено транспортні засоби, вантажі, шляхи, шляхові та інші споруди чи інше майно. Якщо в протоколі про адміністративне правопорушення всупереч зазначеним вимогам закону не вказано обов’язкової ознаки правопорушення, передбаченого ст. 124 КпАП (у цьому випадку — пошкодження транспортного засобу), то за таких обставин відповідальність за порушення правил дорожнього руху може наставати за іншими статтями КпАП.

Часті зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема в частині збільшення розміру штрафних санкцій за вчиненні правопорушення, зумовлюють необхідність оперативного реагування та вчасного звернення громадян та юридичних осіб за кваліфікованою допомогою у захисті своїх прав та інтересів.

Наші клієнти